بیست کار جالب در تور موریس




 

 

 

 

بیست کار جالب در تور موریس

 

موریس یکی از مکان‌های جذاب دنیا برای سفر و گردشگری است. موریس در آفریقای جنوبی واقع شده و از همهه جای جهان هر ساله مخاطب می‌طلبد. اگر مسافر تور موریس سام سیر هستید این مقاله را حتما بخوانید.

 

 چتر بازی در تور موریس

 

 

پرش با چتر از هواپیما، یکی از 20 کار جالب توصیه ای ما در موریس است. اگر به یک جزیره شگفت انگیز گرمسیری در جنوب اقیانوس هند مسافرت کرده اید، قطعا نمی خواهید این تجربه منحصر به فرد و ابدی را از دست بدهید.

اگر برای اولین بار این پرش هیجان انگیز رو تجربه می کنید، ممکنه دوست داشته باشید تا دوباره انجامش بدید. به این ترتیب، شما به وسیله گیره های مخصوص به یک شخص دیگر – معمولا یک نفر حرفه ای یا یک مربی چتر بازی – وصل می شوید. نگران نباشید، کاملا امن است. هنگامی که شما از هواپیما می پرید، منظره عالی، آدرنالین و یه عالمه حس های خوب دیگه رو طی این پرش تجربه خواهید کرد. شما یک سقوط آزاد کوتاه رو تجربه خواهید کرد – احتمالا کمتر از یک دقیقه، که این هم بستگی به ارتفاعی داره که شما از اونجا می پرید.

فراموش نکنید که از منظره لذت ببرید!

 

 

 

 

 اسکی روی آب و تور موریس

 

 

اگر در هتل اقامت دارید، اسکی روی آب معمولا رایگان می باشد.

 

 

 

 

موج سواری با کایت در موریس؟

 

 

جزیره موریس بهشت کایت سوارها است. کایت سواری در تمام طول سال امکان پذیر است. اگر قبلا سعی نکردید که انجامش بدید، این فرصتی عالی برای انجام این کار است. موریس، مزیت قرار گرفتن در منطقه گرمسیری و داشتن آب گرم در دریایی خودش در کل سال را دارد. یکبار امتحان کنید تا واقعا شگفت زده بشید.

 

 

 

 

رقص سگا / Sega دیگه چیه؟

 

 

در طول تور موریس خود، به ناچار سگا / Sega را خواهید شنید. موسیقی معمولی این جزیره. آهنگ ها با گام هایی سریع و همراه با طبل هایی ساخته شده از پوست بز. بیشتر وقت ها، بعضی از این جشن های جایی هستند که یک آتش روشن است و رقاصان اطراف این آتش می رقصند. لباس های رقصنده ها رنگارنگ و بسیار عجیب و غریب است، جوری که دوست دارید شما هم حتما یکی از این لباس ها رو حتما بخرید.

 

 

 

 

تست غذای خیابانی موریسی

 

 

غذای خیابانی موریس، یکی از بهترین غذای خیابانی در دنیا است. دلیل این موضوع خیلی ساده است. غذاهای موریسی، ترکیبی از تمام آشپزی های دنیا – اروپایی، آسیایی و آفریقایی – می باشد، ولی بیشترین تاثیر خود را از آشپزی آسیایی گرفته است.

 

اگر در هتل اقامت دارید، توصیه میکنیم حتما رستوران های محلی را امتحان کنید، پشیمان نخواهی شد. فقط مراقب باشید، موریسی ها تمایل زیادی به غذاهای تند دارند و به این غذاها بسیار تعصب نشون میدن و تقریبا در هر غذایی از ادویه به مقدار بسیار زیادی مصرف می کنند: Mine Frire یا نودل سرخ شده، Du Riz Frire یا برنج مخصوص سرخ شده، Bol Renversé یا برنج با تخم مرغ و مرغ و سبزیجات، Briani یا برنج با گوشت گاو به همراه سبزیجات، Ladob Poul یا مرغ سرخ شده با پیاز و سیر و زنجبیل و ادویه جات ....

 

Bon Appetit – نوش جان!

 

 


اگر دوست دارید بدونید چه نوشیدنی ها و غذاهایی رو در موریس بخورید، اینجا کلیک کنید!


 

 

 

 

شماره شش: خرید

 

 

طی ده سال گذشته، مراکز خرید در سراسر جزیره موریس، بسیار بیشتر شده اند. مزیت خرید در تور موریس این است که، 30 روپیه موریس برابر با یک دلار و چهل روپیه برابر یک یورو است. پس خرید گرونی ندارید. اجناسی مثل لباس نسبتا ارزان هستند. با قدم زدن در بازار مرکزی موریس، شما می توانید انواع اجناس ارزان قیمت مانند عینک آفتابی، لباس، کفش و یا صنایع دستی رو ببینید، که می توانید به عنوان هدیه خریداری کنید.

 

 

 

 

 

 گردش در پارک مشهور تمساح ها و لاک پشت ها در موریس

 

 

اسم این پارک La Vanille Nature Park است و در جنوب جزیره موریس قرار دارد و یکی از مکان های نادر در جهان است که در آن شما در واقع می توانید کروکدیل های زیادی را ببینید و حیرت زده شوید. در مرکز این پارک شما یک دره جنگل بارانی با چشمه های آب طبیعی می بینید. افرادی که از این پارک بازدید کرده اند می گویند واقعا شگفت انگیز است. رودهای طبیعی با ماهی های رنگارنگ کپور یا Coy Fish پر هستند. شما همانطور که در پارک راه می روید بامبوهای غول پیکر، درختان موز، درختان نخل شما را شگفت زده می کند و آنقدر در این پارک پر از درخت ها و چمن های سبز است که مخفیگاهی برای خزندگان می شود. این پارک برای بیش از 2000 کروکودیل نیل و لاک پشت های غول پیکر معروف و مجموعه نادر از حدود 23،000 حشره است.

 

شما در این پارک فرصت این رو دارید تا از نزدیک بچه لاک پشت های غول پیکر رو ببینید و ازشون مراقب کنید. شما می تونید این لاک پشت ها رو در مهد کودک لاک پشت ها ببینید. 

 

این پارک رستورانی به اسم کروکودیل گرسنه دارد – این رستوران بالای یک درخت قرار داره – که در آن می توانید گوشت تمساح را مزه کنید! خیلی عجیب و غریب است ولی اونایی که امتحان کردن، می گن که مزه ای شبیه به مزه گوشت مرغ داره... این رستوران 4 منو داره که به ترتیب 19، 25 و 28 یورو قیمت دارد. اسنک و نوشیدنی های مختلف هم در این رستوران وجود داره.

 

ساعت شروع به کار پارک:

  • هر روز: 9:30 تا 17:00
  • غذا دادن به کروکودیل ها هر چهارشنبه و شنبه در ساعت 11.30 انجام می شود.

 

قیمت ورودی پارک

ورودی پارک

  • قیمت هر بزرگسال: 13 یورو
  • قیمت هر کودک (سنین 3 تا 12 سال): 7 یورو
  • قیمت هر کودک (سن 0-2): رایگان

 

مهد کودک لاک پشت ها

  • قیمت هر بزرگسال: 14 یورو
  • قیمت هر کودک (3-12 سال): 9 یورو
  • بازدید از مهد کودک لاک پشت: هر روز ساعت 10:30، ساعت 11:00 و 14:00
  • مدت بازدید: 30 دقیقه
  • حداکثر تعداد افراد: 12
  • کودکان باید حداقل یک بزرگسال همراه داشته باشند.

 

 

 

 

 اسب سواری در موریس؟

 

 

ماجراجویی و سفر. در کنار مناظر باشکوه این جزیره قطعا تجربه فوق العاده ای خواهد بود. نگران نباشید، سوارکاران با تجربه ای در کنار شما خواهند بود و به شما کمک خواهند کرد. به همین سادگی، لذت ببرید.

 

 

 

 

به به! کارتینگ در تور موریسی

 

 

اگر شما عشق سرعت هستید، قطعا از رانندگی در مسیرهای متعدد در سراسر جزیره لذت خواهید برد. کارتینگ فقط عالی است.

 

 

 

 

موتور سواری...

 

 

موریس خانه ای برای بسیاری از ذخایر طبیعت است و بسیاری از آنها فعالیت هایی مثل سوار موتورهای چهارچرخ شدن ساخته شده اند. این یک فعالیت عالی برای اوقات فراغت افرادی است که به دنبال یک کوچولو آدرنالین هستند. شما در این سواری از روی تپه ها بالا و پایین می روید، از روی سنگ های کوچک و بزرگ رد می شوید یا از یک دشت رد می شوید.

 

خوب از آنجا که موریس استوایی است، شما باید انتظار گِل و لجن رو در بعضی جاها داشته باشید. این نه تنها خیلی سرگرم کننده هست بلکه خیلی هم باحاله. شما باید انتظار دیدین بعضی از حیوانات وحشی مانند گزار، گوزن ها و برخی از پرندگان بومی را با توجه به مسیری که انتخاب کردید، مشاهده کنید. هر کجا که شما برای مسیر موتور سواریتون انتخاب کنید، یک تجربه منحصر به فرد خواهد بود.

 

 

 

 

شماره یازده: برنزه کردن

 

 

خورشید، خورشید همه جا است. تابستان یا زمستان، خورشید در تمامی طول سال حضور دارد. کرم ضد آفتاب خودتون را فراموش نکنید. بهترین سواحل برای آفتاب گرفتن: تامارین، گرند بی، Péreybère و Blue-Bay است. این سواحل خیلی شلوغ هستند، فقط کمی ماجراجویی و خلاقیت داشته باشید و این سواحل را تا انتها ادامه بدید و به پشت صخره ها سر بکشید و مکان هایی رو کشف کنید که تا حالا کسی اونجا نرفته. قطعا تعریف شما از آرامش تغییر خواهد کرد!

 

 

 

 

لذت زیپ لاین در سفر به موریس

 

در میان بسیاری از کارهایی که می توان در موریس انجام داد، زیپ لاین / Zip Line احتمالا رویای هر نوجوانی است. خوب، خیلی هیجان انگیزه که با طناب از بالا به پایین سر بخورید، اون هم نزدیک 1.5 کیلومتر، اما وقتی امتحان کردید، احتمالا دوباره دلتون بخواد که انجامش بدید. زیپ لاین ایده ای بسیار جالب برای کسایی هست که دلشون میخواد پرنده ای باشن که بالای درختها پرواز می کنند. پس فقط یکبار هم شده امتحانش کنید.

 

 

 

 

 پیاده روی با شیرها؟!

 

 

اگر فرصت یا شانسی برای برخورد با این گربه سانان نداشته اید، این یک فرصت عالی برای انجام این کار است. برخلاف هر باغ وحشی در دنیا، شیرها در موریس، داخل قفس نیستند و به شما حس دیگری می دهند. پیاده روی با شیرها ارزش یک بار امتحان کردنش در طول زندگی شما رو داره. این پیاده روی خاص در پارک های Casela Nature و Leisure Park است. نگران نباشید، این پیاده روی توسط یک تیم بسیار آموزش دیده پشتیبانی می شود.

 

 

 

 

با غواصی در سفر موریس سام سیر

 

تقریبا دور تا دور موریس پر از صخره های مرجانی است و زندگی دریایی در اینجا معنای دیگری دارد. لاگون ها – قسمت های کم عمقی که به واسطه یک حائل طبیعی مثل سد شنی، صخره های دریایی و ... از دریا جدا شده اند – میزبان حدود 400 گونه مختلف ماهی و 200 گونه مرجان ها، اسفنج ها و شقایق دریایی است. این قسمت های موریس جای بسیار خوبی برای غواصی سطحی در آب هست. اگر تا قبل از این همچین غواصی رو امتحان نکردید، تور موریس بهترین مکان و بهترین دلیل برای پریدن داخل آب است. اصلا نگران نباشید، با تجهیزات مناسب و راهنمای خوب، شما عاشق این کار خواهید شد. اگر قبلا هم این کار رو انجام داده باشید، در لاگون های موریس، صخره ها، غارها، تپه های مرجانی و ... را کشف خواهید کرد.

 

 

 

 

 تو مسابقه بزرگ ماهیگیری شرکت کنیم؟!

 

 

مشتاقان ماجراجویی، مسابقه بزرگ ماهیگیری چیزی هست که شما به شدت بهش نیاز دارید. زیر گرمای آفتاب گرمسیری، در لاگون هایی که آب گرم در آنها جریان دارد، مکانی برای ماهی هایی مثل Dorado یا Mahi Mahi، ماهی Blue Marlin، ماهی Parrot، ماهی تن و خیلی های دیگه هست. قایق های ماهیگیری برای دریاهای آزاد طراحی شده اند و اعضای تیم به شما کمک می کند. مسابقه بزرگ ماهیگیری در تابستان بهتر هست. پس از این مسابقه می توانید در دریاهای آزاد شنا کنید.

 

 

 

 

با دلفین ها شنا کنید

 

 

شنا کردن با دلفین ها - احتمالا یکی از رویاهای انسان ها است. موریس یکی از مکان های نادر در جهان است که در آن شما می توانید این ماجراجویی را امتحان کنید. لطفا، سعی نکنید به پستانداران غذا بدهید، فراموش نکنید که آنها هنوز هم حیوانات وحشی هستند و زیاد بهشون نزدیک نشید، تا وقتی که خودشون بخوان به شما نزدیک بشن. در یک فاصله مشخص ازشون بمونید و فراموش نکنید که با استفاده از دوربین زیر آب خودتون، ازشون عکس بگیرید. خوش بگذره. فقط بدون فلش لطفا!

 

 

 

 

 پاراسیلینگ / Parasailing

 

 

پاراسیلینگ / Parasailing چتر بازی با یک قایق است. در پاراسیلینگ / Parasailing شخص با طناب به قایق وصل می شود، در حالی که با یک چتر مخصوص این کار هم همراهش هست. ماجراجویی با حرکت قایق شروع می شود؛ Parasailing به شما یک چشم پرنده را می دهد که می توانید صخره های مرجانی، سواحل و لاگون های زیبای موریس را ببینید. قطعا یکی از باحال ترین چیزهایی است که در طول اقامت خود در جزیره باید انجام دهید. مکان های مختلفی وجود دارد که در واقع می توانید بیشترین لذت از این پرواز رو ببرید. Grand Baie، Ile Aux Cerfs و Belle Mare بهترین ها هستند. دوباره می گم، دوربین خودتون را فراموش نکنید.

 

 

 

 

اسکوتر زیر آب  یا Underwater Scooter!!

 

 

بهتون اطمینان می دم تا حالا همچین چیزی رو ندیدید. طراحی آن درست مثل ماشین های فیلم های علمی – تخیلی هست و شما واقعا می توانید با این وسیله زیر آب رانندگی کنید. این یک اسکوتر زیر دریایی است که شما می توانید تا عمق 3 یا 4 متری در ایمنی کامل رانندگی کنید. حالا یک یا دو نفر، بستگی به شما داره که آیا میخواهید لذت رانندگی خودتون رو با بقیه به اشتراک بذارید یا نه. جالب است بدانید که اسکوترهای زیر آب، کنترل بسیار ساده ای دارند، فرمانی ساده، پدال گاز و یک دکمه ساده برای کنترل عمق.

 

 

 

 

پیاده روی هم بکنیم

 

 

موریس، میزبان بسیاری از جنگل های بومی است. شما حتما دوست دارید که، نقاط پنهانی جزیره را از طریق پیاده روی کشف کنید؛ مکان هایی که تا حالا کسی داخلش زندگی نکرده. از نوک تپه ها تا کنار کوه ها، همه جا سرسبز است. پیاده روی نیز یکی از بهترین راه های لذت بردن از طبیعت است. در طول سال، مسابقات بسیاری برگزار می شود. این شامل Dodo Trail، Ferney Trail و Moka Trail است.

 

 

 

 

یک سفر دریایی با تور موریس

 

کاتاماران ها، قایق های پرسرعت یا قایق های دریانوردی، آب های موریس پر از این قایق ها هستند که آماده می باشند شما را برای یک سفر دریایی سوار کنند. تورهای بسیاری به شما این امکان را می دهد تا خطوط ساحلی شگفت انگیز جزیره که از کنار لاگون های فیروزه ای می گذرند، را کشف کنید.

 

 

 

 

 


برای مشاهده آفرهای تور موریس کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو