نفس گیرترین مناطق در سریلانکا




 

 

 

 

جزیره سریلانکا – که بر روی نقشه همانند قطره اشک است – پر از شگفتی های طبیعی است. از سنگ های بزرگ در وسط جنگل ها، به گله ای از فیل های وحشی و تپه نوردی برای عاشقان طبیعت، سریلانکا همیشه جایی برای عرضه دارد. شما در اینجا نیز طیف گسترده ای از اکوسیستم ها را خواهید یافت. سواحل ساحلی، جنگل های خشک و جنگل های بارانی وجود دارد. تپه های مه و کوه ها وجود دارد. دریاچه های بزرگ و کوچک و مزرعه های بزرگ و کوچک چای وجود دارد.

 

در اینجا به برخی از شگفتی های طبیعی و زیباترین نقاط سریلانکا نگاهی خواهیم انداخت:

 

 

Sigiriya یا سیگیرییا – تپه باستانی

 

 

Sigiriya که نیز به عنوان صخره شیر شناخته می شود، قلعه و قصر سنگی واقع در منطقه ماتال است. بازدیدکنندگان می توانند، برای دیدن این ویرانه باستانی که توسط باغ ها، حوضچه ها و نقاشی های باشکوه احاطه شده اند، باید از صخره ها بالا بروند. در سایت میراث جهانی یونسکو این مکان، یکی از بهترین سایت های باستانی در کشور است. برای دیدن مناظر فوق العاده و چشمگیر تپه ها و جنگل های زیرین آن، به بالاترین نقطه Sigiriya بروید.

 

 

اطلاعات بیشتر: 

زمان بازدید: هر روز – 7 صبح تا 7 شب

مکان: Sigiriya, Sigiriya, Sri Lanka

دسترسی و دسته بندی: خانوادگی

فضا: خارج از منزل، عکاسی، مکان تاریخی

 

 

 

 

قله Adam – منابع طبیعی

 

 

کوه بلند Adam، واقع شده در یک مکان بیولوژیکی متنوع در مرکز سریلانکا است. 2.243 متر سربالایی یک مسیر زیارتی معمولی در دین بودایی می باشد، می گویند که رد پای بودا در نزدیکی قله وجود دارد. برای اینکه طلوع خورشید را از بهترین مکان ممکن در دنیا ببنید، جوری برنامه ریزی کنید که قبل از طلوع آفتاب به قله کوه برسید.

 

اطلاعات بیشتر: 

مکان: Nuwara Eliya, Nuwara Eliya, Sri Lanka

دسترسی و دسته بندی: خانوادگی

فضا: خارج از منزل، عکاسی، خوش منظره

 

 

 

 

شهر گالی – Galle

 

 

شهر استعماری گالی در جنوب سریلانکا (که به خوبی محافظت شده) برای یک دوره استراحت و فرار از سر و صدای شهرهای بزرگ و شلوغ را انتخاب کنید. این شهر پر از ویلاهای تاریخی هلندی است و مناظر دریایی آن واقعا دلپذیر است. از قلعه گالی دیدن کنید؛ این قلعه توسط هلندی ها ساخته شده است و در حال حاضر یک سایت میراث جهانی به شما رمی آید که بزرگترین قلعه دریایی در آسیا است که توسط نیروهای اروپایی متصرف، ساخته شده است. مکان های زیبای دیگر این شهر عبارتند از بندر طبیعی، کلیسای سنت ماری و استادیوم بین المللی Galle که به عنوان بهترین وزیباترین زمین کریکت شناخته می شود.

 

اطلاعات بیشتر: 

مکان: Galle, Southern Province, Sri Lanka

 

 

 

 

پارک ملی Yala

 

 

پارک ملی Yala جایی است که، گربه های بزرگ در سریلانکا را ببیند. این پارک دارای بالاترین تعداد Leopard یا پلنگ های گربه وحشی در جهان است و همچنین یک پناهگاه مهم برای فیل ها و پرندگان آبی سریلانکا است. میمون ها، تمساح ها و سایر موجودات در اطراف دشت های چمن دار و حوضه های جنگلی قابل مشاهده هستند. این پارک در ساحل جنوب شرقی جزیره واقع شده است.

 

 

اطلاعات بیشتر:

ساعت بازدید: هر روز – 6 صبح تا 4 بعدازظهر

مکان: Hambantota, Hambantota, Sri Lanka

تلفن: +94 112 888 585

وب سایت: https://www.yalasrilanka.lk/

دسترسی و دسته بندی: خانوادگی

خدمات و فعالیت ها: تورهای برنامه ریزی شده

فضا: خارج از منزل

 

 

 

 

 

Poḷonnaruwa یا پولونارووا

 

 

نمونه های خوبی از هنر و معماری سینهالی های باستانی را در Polonnaruwa مشاهده کنید. تعداد زیادی از خرابه های مقبره ها که به خوبی محافظت شده است، معابد، مجسمه ها و دیگر سایت های باستان شناسی در این شهر واقع شده اند. صدها سال پیش، پولونارووا پایتخت این جزیره بود و در ان دوران یک مرکز تجاری و مذهبی پر مشغله بود.

 

 

اطلاعات بیشتر:

مکان: Polonnaruwa, North Central Province, Sri Lanka

 

 

 

 

کلمه کلیدی: بلیط هواپیما

 

 

 

شهر ساحلی بنتوتا یا Bentota

 

 

این شهر ساحلی دارای سواحل با شکوه، هتل های لوکس و زیبایی بکر است. یک روز را در زیر آفتاب در سواحل بنتوتا سپری کنید، از پرورش لاک پشت Kosgoda که در همان اطراف هست را ببینید، و یا آرامش را در معبد بودایی Galapatha Raja Maha Vihara پیدا کنید. بنتوتا، یک نقطه توریستی مهم، در تور سریلانکا است. بنابراین شما می توانید در فعالیت هایی مانند هلیکوپتر سواری و ورزش های آبی نیز شرکت کنید.

 

 

اطلاعات بیشتر:

مکان: Bentota, Southern Province, Sri Lanka

 

 

 

 

شهر کندی یا Kandy

 

 

این شهر بزرگ فلاتی که توسط کوه های مرکزی احاطه شده است. Kandy، یک میراث جهانی می باشد، جایی که کاملا فرهنگ سینهالی را می توانید تجربه کنید، به خصوص اگر در فصل تابستان و در هنگام جشنواره Esala Perahera به کندی سفر کنید. معبد دندان را که در قرن چهارم ساخته شده است را ببینید؛ در این معبد دندان مقدس بودا نگهداری می شود.

 

 

اطلاعات بیشتر:

مکان: Kandy, Central Province, Sri Lanka

 

 

 

 

Nuwara Eliya یا شهر نووارا الییا

 

 

شهر فلاتی دیگری که توسط کوه ها احاطه شده است Nuwara Eliya است، این شهر همچنین به عنوان انگلیس کوچک را بخاطر ساختمان مستعمره ای بریتانیایی قدیمی اش مثل Queen’s Cottage و General’s House شناخته شده است. منطقه دارای بسیاری از زیبایی های طبیعی، مانند آبشارها، تپه ها، مزارع چای و Pidurutalagala بلند، بلندترین کوه در سریلانکا است. Nuwara Eliya، نه تنها یکی از بزرگترین مناطق کاشت چای در سریلانکا است، بلکه مهمترین نقطه تولید چای در کشور محسوب می شود. فراموش نکنید که یک فنجان چای را در حالی که در این شهر هستید، امتحان کنید.

 

 

اطلاعات بیشتر:

مکان: Nuwara Eliya, Central Province, Sri Lanka

 

 

 

 

Arugam Bay یا خلیج آروگوم

 

 

خلیج Arugam، در سواحل جنوب شرقی سریلانکا قرار دارد و این شهر دور افتاده از سراسر جهان، موج سواران را جذب خود می کند. ساحل محل بسیار مناسبی برای گذراندن یک روز آرام و یا یک موج سواری با کیفیت است - بهترین مکان برای موج سواری Main Point، واقع در سمت جنوب خلیج است. هنگامی که شما دیگر نیازی به آفتاب و هوای دریایی ندارید، از معابد تاریخی شهر و یا پارک ملی Kumana که در نزدیکی شهر است، بازدید کنید.

 

 

اطلاعات بیشتر:

مکان: Arugam Bay, Eastern Province, Sri Lanka

 

 

 

 

Dambulla یا شهر دامبولا

 

 

این شهر بزرگ، خانه بزرگترین و زیباترین مجموعه معبد غارها در سریلانکا است که دارای پنج معبد غار است که شامل مجموعه عظیمی از آثار هنری بودایی ها، از جمله مجسمه ها، زیارتگاه ها و نقاشی های روی دیوار است. نقاشی ها و مجسمه ها داستان هایی از زندگی بودا را بیان می کنند – 153 مجسمه بودا در سراسر مجموعه وجود دارد. سایر موضوعات مجسمه شامل پادشاهان سریلانکا، خدایان و الهه ها است. نقاشی های شگفت انگیز روی دیوار، مساحت کل 2100 متر مربع را پوشش می دهند.

 

 

اطلاعات بیشتر:

مکان: Dambulla, Central Province, Sri Lanka

 

 

 

 

شهر میریسا یا Mirissa

 

 

در زیر خورشید دراز بکشید و یا در آب های فیروزه ای این دهکده کوچکی که در ساحل قرار دارد، شنا کنید. سواحل دیدنی زیبا و صحنه های پرطرفدار شب زنده داری، میریسا را برای گردشگران گرم می کند، با اینکه گردشگری تا اواسط دهه 1990 معمول نشده بود، اما این منطقه هنوز هم ساکت ترین مکان در زمین است. میریسا نیز مکان فوق العاده مشهوری در زمینه، تماشای نهنگ ها و دلفین ها است.

 

 

اطلاعات بیشتر:

مکان: Mirissa, Southern Province, Sri Lanka

 

 

 

 

پارک Pinnawala Elephant Orphanage

 

 

نگاهی به صورت های بامزه فیل بچه های بیندازید که در رودخانه و در پرورشگاه فیل های Pinnawala، در حال حمام کردن هستند. این پرورشگاه در سال 1975 برای تغذیه و پرستاری از، فیل های یتیم وحشی که در جنگل های سریلانکا رها شده اند، تاسیس شد. یک برنامه پرورش فیل در این مرکز در سال 1982 راه اندازی شد و تا سال 2012، 78 فیل در این محل زندگی می کردند. این موجودات بامزه و هوشمند برای دیدن بسیار زیبا هستند.

 

 

اطلاعات بیشتر:

زمان بازدید: دوشنبه تا یکشنبه   8.30 صبح تا 5.30 عصر

مکان: B199, Rambukkana, 71100, Sri Lanka

شماره تماس: +94 352 265 284

وب سایت: Pinnawala Elephant Orphanage

دسترسی و دسته بندی: خانوادگی

فضا: خارج از منزل

 

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو